ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΔΕΤΣΗ
Θαλασσινό νερό θα "κινεί" ηλεκτρικά αυτοκίνητα Τα πρώτα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που χρηματοδοτείται από τη Νομαρχία Αθηνών και αφορά στην ολιστική μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά και στη βιώσιμη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το νερό παρουσιάστηκαν σήμερα στο Ζάππειο.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγινε από τον επιστημονικό υπεύθυνο του ερευνητικού -αναπτυξιακού έργου «Μετατροπή Συμβατικών Αυτοκινήτων σε Ηλεκτρικά», με διακριτικό τίτλο City Battery Electric Car (CiBEC), Ευάγγελο Χριστοφόρου, Αν. Καθ. ΕΜΠ και το Νομάρχη Αθηνών, Γιάννη Σγουρό .
Το ερευνητικό έργο βασίζεται σε μια καινοτόμο μέθοδο ταχείας παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας από το πόσιμο, μη πόσιμο και θαλασσινό νερό.
Το κόστος μετατροπής (για αυτοκίνητα μικρού κυβισμού) προβλέπεται στα 5.000 € - 7.000 €, ανά αυτοκίνητο, με κόστος χρήσης και συντήρησης μικρότερο από 1 € ανά 100 Κm, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος. Η απόσβεση του ποσού για την μετατροπή γίνεται σε δυο χρόνια, με μέσο όρο κυκλοφορίας 30.000 χλμ/χρόνο.
Το έργο εκπονείται με πολύ μικρό προϋπολογισμό, φιλοδοξεί να ανακουφίσει τα ελληνικά νοικοκυριά στα θέματα κόστους μεταφοράς και ηλεκτρικής ενέργειας, να προσφέρει νέες ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας και προοπτικές εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας, δείχνοντας τις δυνατότητες που έχει η χώρα για την έξοδο από το τέλμα στο οποίο ευρίσκεται.
Στόχος της Νομαρχίας Αθηνών είναι, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, να υιοθετηθεί μια πολιτική επιβράβευσης, όσων προχωρήσουν στη μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη στάθμευση.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με τη Νομαρχία Αθηνών, η οποία το έχει χρηματοδοτήσει με το ποσό των 672.682,93 ευρώ.
Ο νομάρχης Αθηνών, κατά τη σύντομη ομιλία του, επεσήμανε ότι στην προσπάθεια της ερευνητικής ομάδας, εκτός από τον επικεφαλής της, αναπληρωτή Καθηγητή κ. Χριστοφόρου, συμμετέχουν και νέοι και μάλιστα η αρχική σύλληψη είναι ενός φοιτητή, που ονομάζεται Θανάσης Δέτσης.
Μετά την παράδοση του έργου τους επόμενους μήνες, η Περιφέρεια Αττικής, που θα διαδεχθεί τη νομαρχία Αθηνών, έχει την ευχέρεια, να δημιουργήσει το Φορέα Μετατροπών, ώστε από τον Ιανουάριο του 2012 οι Έλληνες πολίτες να μπορούν να μετατρέψουν τα συμβατικά τους αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά, τόνισε ο κ. Σγουρός.
Ο φορέας αυτός της Περιφέρειας θα έχει έσοδα, γιατί θα διαχειρίζεται τα απόβλητα του συμβατικού αυτοκινήτου, όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο του κινητήρα, ο χαλκός των καλωδιώσεων, η πλατίνα των καταλυτών, ο εγκέφαλος και οι αισθητήρες κ.λ.π.
Η ολιστική μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά έχει μόνο θετικές επιπτώσεις:
-Ελαχιστοποιημένο κόστος μετακίνησης. Προβλέπεται ότι το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με πρόβλεψη χρήσης δεκαετίας, θα είναι μικρότερο από 1 € ανά 100 km, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μετατροπής και συντήρησης, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η πολιτική επιβράβευσης της ηλεκτρικής κίνησης με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο και ελεύθερη στάθμευση, την οποία θα διεκδικήσουμε να νομοθετηθεί από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
-Ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας υψηλών τεχνικών απαιτήσεων με την ίδρυση του φορέα μετατροπών, με ταυτόχρονη σημαντική αναβάθμιση του ρόλου της Περιφέρειας στον τομέα των μεταφορών. Ο φορέας αυτός είναι εξ’ αντικειμένου βιώσιμος με δυνατότητες σοβαρής συμμετοχής στην αύξηση του ΑΕΠ.
-Μείωση των εξόδων των ελληνικών νοικοκυριών και φυσικά τη δημιουργία προϋποθέσεων για εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας σε άλλες χώρες.
Τέλος, αναφέρθηκε και στο ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα της οικολογικής διάστασης αυτής της καινοτομίας, που είναι:
-Μηδενική ρύπανση-Μη χρήση ορυκτών καυσίμων-Μη επιβάρυνση του ηλεκτρικού δικτύου-Δυνατότητα τροφοδοσίας του εθνικού ηλεκτρικού δικτύου και εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο αναπληρωτής καθηγητής του Ε.Μ.Π., Ευάγγελος Χριστοφόρου, είπε ότι η ομάδα έργου του ΕΜΠ, έχει σχεδιάσει ένα σύστημα επιτήρησης της κυκλοφορίας, «το οποίο στη μορφή ενός μικρού υπολογιστή που αύριο μπορεί να αποτελεί και μέρος της κονσόλας του αυτοκινήτου, πληροφορεί για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στην πόλη, τη θέση και την αλλαγή θέσης του οχήματος, καθώς επίσης και ηλεκτρονική πινακίδα κυκλοφορίας, στην οποία αποθηκεύονται ηλεκτρονικά, όλα τα στοιχεία του οχήματος (π.χ. ασφάλιστρα κλπ)».
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγινε από τον επιστημονικό υπεύθυνο του ερευνητικού -αναπτυξιακού έργου «Μετατροπή Συμβατικών Αυτοκινήτων σε Ηλεκτρικά», με διακριτικό τίτλο City Battery Electric Car (CiBEC), Ευάγγελο Χριστοφόρου, Αν. Καθ. ΕΜΠ και το Νομάρχη Αθηνών, Γιάννη Σγουρό .
Το ερευνητικό έργο βασίζεται σε μια καινοτόμο μέθοδο ταχείας παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας από το πόσιμο, μη πόσιμο και θαλασσινό νερό.
Το κόστος μετατροπής (για αυτοκίνητα μικρού κυβισμού) προβλέπεται στα 5.000 € - 7.000 €, ανά αυτοκίνητο, με κόστος χρήσης και συντήρησης μικρότερο από 1 € ανά 100 Κm, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος. Η απόσβεση του ποσού για την μετατροπή γίνεται σε δυο χρόνια, με μέσο όρο κυκλοφορίας 30.000 χλμ/χρόνο.
Το έργο εκπονείται με πολύ μικρό προϋπολογισμό, φιλοδοξεί να ανακουφίσει τα ελληνικά νοικοκυριά στα θέματα κόστους μεταφοράς και ηλεκτρικής ενέργειας, να προσφέρει νέες ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας και προοπτικές εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας, δείχνοντας τις δυνατότητες που έχει η χώρα για την έξοδο από το τέλμα στο οποίο ευρίσκεται.
Στόχος της Νομαρχίας Αθηνών είναι, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, να υιοθετηθεί μια πολιτική επιβράβευσης, όσων προχωρήσουν στη μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη στάθμευση.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με τη Νομαρχία Αθηνών, η οποία το έχει χρηματοδοτήσει με το ποσό των 672.682,93 ευρώ.
Ο νομάρχης Αθηνών, κατά τη σύντομη ομιλία του, επεσήμανε ότι στην προσπάθεια της ερευνητικής ομάδας, εκτός από τον επικεφαλής της, αναπληρωτή Καθηγητή κ. Χριστοφόρου, συμμετέχουν και νέοι και μάλιστα η αρχική σύλληψη είναι ενός φοιτητή, που ονομάζεται Θανάσης Δέτσης.
Μετά την παράδοση του έργου τους επόμενους μήνες, η Περιφέρεια Αττικής, που θα διαδεχθεί τη νομαρχία Αθηνών, έχει την ευχέρεια, να δημιουργήσει το Φορέα Μετατροπών, ώστε από τον Ιανουάριο του 2012 οι Έλληνες πολίτες να μπορούν να μετατρέψουν τα συμβατικά τους αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά, τόνισε ο κ. Σγουρός.
Ο φορέας αυτός της Περιφέρειας θα έχει έσοδα, γιατί θα διαχειρίζεται τα απόβλητα του συμβατικού αυτοκινήτου, όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο του κινητήρα, ο χαλκός των καλωδιώσεων, η πλατίνα των καταλυτών, ο εγκέφαλος και οι αισθητήρες κ.λ.π.
Η ολιστική μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά έχει μόνο θετικές επιπτώσεις:
-Ελαχιστοποιημένο κόστος μετακίνησης. Προβλέπεται ότι το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με πρόβλεψη χρήσης δεκαετίας, θα είναι μικρότερο από 1 € ανά 100 km, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μετατροπής και συντήρησης, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος.
Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η πολιτική επιβράβευσης της ηλεκτρικής κίνησης με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο και ελεύθερη στάθμευση, την οποία θα διεκδικήσουμε να νομοθετηθεί από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
-Ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας υψηλών τεχνικών απαιτήσεων με την ίδρυση του φορέα μετατροπών, με ταυτόχρονη σημαντική αναβάθμιση του ρόλου της Περιφέρειας στον τομέα των μεταφορών. Ο φορέας αυτός είναι εξ’ αντικειμένου βιώσιμος με δυνατότητες σοβαρής συμμετοχής στην αύξηση του ΑΕΠ.
-Μείωση των εξόδων των ελληνικών νοικοκυριών και φυσικά τη δημιουργία προϋποθέσεων για εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας σε άλλες χώρες.
Τέλος, αναφέρθηκε και στο ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα της οικολογικής διάστασης αυτής της καινοτομίας, που είναι:
-Μηδενική ρύπανση-Μη χρήση ορυκτών καυσίμων-Μη επιβάρυνση του ηλεκτρικού δικτύου-Δυνατότητα τροφοδοσίας του εθνικού ηλεκτρικού δικτύου και εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο αναπληρωτής καθηγητής του Ε.Μ.Π., Ευάγγελος Χριστοφόρου, είπε ότι η ομάδα έργου του ΕΜΠ, έχει σχεδιάσει ένα σύστημα επιτήρησης της κυκλοφορίας, «το οποίο στη μορφή ενός μικρού υπολογιστή που αύριο μπορεί να αποτελεί και μέρος της κονσόλας του αυτοκινήτου, πληροφορεί για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στην πόλη, τη θέση και την αλλαγή θέσης του οχήματος, καθώς επίσης και ηλεκτρονική πινακίδα κυκλοφορίας, στην οποία αποθηκεύονται ηλεκτρονικά, όλα τα στοιχεία του οχήματος (π.χ. ασφάλιστρα κλπ)».